Home > Comunicat > COMUNICAT DEL CEG EN MOTIU DEL MOMENT POLÍTIC A CATALUNYA

COMUNICAT DEL CEG EN MOTIU DEL MOMENT POLÍTIC A CATALUNYA

Davant la situació creada aquests últims dies, i especialment ahir 20 de setembre, arran de les accions per part de les autoritats espanyoles destinades a impedir el referèndum convocat per al proper 1 d’octubre, el CENTRE D’ESTUDIS DE LES GARRIGUES desitja expressar el seu rebuig a tot allò que atempti contra l’exercici de la llibertat d’expressió i el dret d’autodeterminació, per entendre que són legítims, estan per damunt de qualsevol marc jurídic i tenen el reconeixement de les Nacions Unides. Per aquest motiu, condemnem qualsevol acció de caire repressiu que pugui evitar l’exercici dels drets esmentats. Al mateix temps, manifestem públicament el nostre suport a les persones, entitats i institucions que defensen aquests drets, com és propi d’un país en democràcia.

Expressem la nostra convicció que els problemes polítics han de ser resolts políticament, i no pas per mitjà de l’ús de la força, tal com ens ensenyen la nostra pròpia història com a poble i la nostra memòria col·lectiva com a societat.

Les Borges Blanques, 21 de setembre de 2017

Centre d’Estudis de les Garrigues